Laikas ir į priekį nesustabdomai žengiančios technologijos nori nenori keičia mūsų įpročius. O gal reiktų sakyti – pildo svajones? Juk kažkada gal tik galėjome pasvajoti apie tai, kad sėdėdami biure ar namuose galėsime užsisakinėti prekes, kurias mums pristatys tiesiog į namus? Internetinė prekyba© Shutterstock nuotr. Visagalis internetas dabar sprogsta ne tik nuo informacijos kiekių, bet ir siūlomų prekių. Mums belieka tik rinktis ir mokėti. Tačiau reikia pripažinti, kad interneto platybėse esama visko, ir perkant reikia būti labai atidiems. „Pirkti internetu labai patogu, nes nereikia niekur važiuoti, gauni gerą kainą ir nemokamą pristatymą“,- sako vadybininkė Ingrida, pridūrusi, kad visas kalėdines dovanas šiemet pirko internetu. Tačiau mergina prisipažįsta, kad pirmas kartas jai nebuvo sėkmingas – užsisakius prekių iš Prancūzijos, siunta neatvyko, o pinigus pavyko atgauti tik po pusmečio. „Lietuvoje kol kas problemų nebuvo, prekes pristato greitai, kadangi Vilniuje, tai netgi tą pačią dieną. Susiję straipsniai: Išskirtiniai lietuvių mados dizainerių modeliai pasiekiami tik internete  (19) R.Doseth: veltinis – visiems metų laikams  (31) Pasiklausinėjus pirkimo internetu „asių“, kurios nenuilsdamos medžioja garsių prekių ženklų nuolaidas ir išpardavimus, tenka konstatuoti, kad internetinė prekyba turi nemažai privalumų. Didžiausi iš jų – didelis pasirinkimas ir ypač gera kaina. Tačiau nepatyrusiems gali nutikti visokių kuriozų. „Draugei yra pasitaikęs atvejis, kai ji užsakė suknelę, o sulaukė kombinezono – paaiškėjo, kad suknelės pavadinimas ir kombinezono buvo panašūs. Tokiu atveju variantai du: arba paduoti skelbimą ir tikėtis, kad kažkas nupirks, arba siųsti atgal, tačiau siuntimas kainuoja (žinoma, ne visur). Gali būti keblumų dėl dydžių: ne visose svetainėse po produktu gali rasti atsiliepimus, kurie dažnai naudingi, ypač perkant batus, norint išsiaiškinti jų specifinius bruožus, pvz., siauras priekis, imti 1/2 didesnius ar mažesnius, jie labiau aptempti ar laisvesni ir pan., – dalinasi patirtimi kolegė Rima. – Kita vertus, siunčiausi batus iš Kinijos ir pardavėjas buvo įvertintas 100 proc., bet batai buvo tragiški – ne tik smirdėjo klijais, bet veliūras, iš kurio jie buvo pasiūti, vietomis buvo apsitrynęs. Be to, kinų kojos nuo mūsų skiriasi, nes jų 38 tiko kolegės 35-36 kojai“. Mergina pataria ypač atidžiai rinktis kūno spalvos batelius, kurie šiuo metu yra madingųjų sąrašo viršūnėje, nes dažnai skiriasi spalva. „Dažnai „nude“ batai atkeliauja, pvz., šviesiai persiko spalvos arba geltoni arba rožiniai. Atsiliepimuose tokių pastebėjimų gali aptikti, tačiau, kaip jau minėta, ne visur jie galimi. Pasitaiko, kad atkeliauja ne odiniai, nors parašyta, kad „100 proc. Leather“. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad kai kuriose svetainėse gali pasirinkti: odinius, medžiaginius ir pan., tačiau jei pasirenki odą, reikia prie batų aprašymo dar paskaityti ar tai tikra oda ar PU, t.y. dirbtinė oda“,- pasakoja Rima. Tačiau tai – jau pasirinkimo niuansai, o kaip interneto parduotuvių platybėse nepasiklysti neįgudusiems, pataria Giedrius Sakalauskas, internetinio mados klubo „Stilago.lt” vadovas. Ką patartumėte niekada anksčiau nepirkusiam internetu? Remiantis savo patirtimi devyniose Europos šalyse, galime pasakyti, jog žmonės vertina pirkimo internetu teikiamus privalumus: platesnį prekių asortimentą, galimybę sutaupyti laiko ir pinigų. Tačiau reikia pripažinti, kad interneto platybėse esama visko, ir perkant reikia būti labai atidiems. Perkant konkrečioje internetinėje parduotuvėje pirmą kartą, reikėtų paieškoti apie ją informacijos kituose puslapiuose, paskaityti interneto vartotojų atsiliepimus, kurie leis nuspręsti, ar parduotuvė yra patikima. Jei rasta informacija netenkina smalsumo, patartina tiesiogiai susisiekti ir su pačia internetine parduotuve. Perkant internetinėje parduotuvėje, reikėtų įsitikinti, ar egzistuoja įsigytos prekės keitimo bei grąžinimo galimybė, išsiaiškinti prekių pristatymo terminus. Reikėtų įdėmiai perskaityti prekių aprašymus, perkant drabužius atkreipti dėmesį į naudojamą dydžių lentelę. Ar pirkti internetu saugu? Ar negali būti panaudoti mano asmeniniai duomenys, kredito kortelės numeris? Kaip patikrinti, ar pardavėjas yra patikimas? Laikantis pirkimo internetu taisyklių, pirkti elektroninėje erdvėje yra saugu ir paprasta. Konkrečioje internetinėje parduotuvėje renkantis prekę pirmą kartą, reikėtų paieškoti apie ją informacijos kituose puslapiuose. Interneto vartotojų atsiliepimai leis susidaryti pirminę nuomonę. Jei rastos informacijos nepakanka, vertėtų susirasti įmonės adresą, susisiekti su klientų aptarnavimo specialistu, pasidomėti, ar laikomasi asmens duomenų konfidencialumo taisyklių. Kokią asmeninę informaciją pateikti, o kokios ne? Visada žinokite, kam duomenys bus naudojami, pavyzdžiui, nenuostabu, jei užsakant prekę parduotuvė prašys kredito kortelės numerio, adreso, telefono numerio – šie duomenys reikalingi norint užbaigti pirkimo operaciją. Duomenų, nesusijusių su pirkinių užsakymu, pateikti neprivalote. Suvedant duomenis, reikia įsitikinti, ar tinklalapio kūrėjai atsakingai žiūri į jiems suteiktos informacijos naudojimą ir perdavimą. Patartina perskaityti elektroninės parduotuvės privatumo taisykles. Jose informuojama apie tai, kaip ir kodėl renkama informacija ir kas bus su ja daroma. Patikimas pardavėjas leidžia lengvai keisti ar trinti norimą informaciją. Koks atsiskaitymo būdas saugiausias? „Stilago“ patirtis 9 Europos šalyse rodo, kad žmonės teikia pirmenybę atsiskaitymui už pirkinius grynaisiais, kurjeriui pristačius prekę. Tokiu atveju žmogui nėra jokios rizikos – nereikia nuogąstauti dėl banko kortelės duomenų saugumo ar sumokėtų pinigų, bet nepristatytos prekės. Ką reiktų žinoti apie užsakomų prekių garantiją? Prieš nusipirkdami prekę internetinėje parduotuvėje žmonės negali jos apžiūrėti, todėl turi būti suteikiama galimybė prekę grąžinti.Gautus pirkinius, kurių dydis netinka arba prekė yra netinkamos kokybės, paprastai galima grąžinti per 14 dienų nuo gavimo. Grąžinimas galimas tuo atveju, jei prekės nebuvo naudojamos, sugadintos, nepraradusios prekinės išvaizdos, originalioje pakuotėje, turi etiketes ir pirkimo dokumentus. Kiekviename siuntinyje pridedame prekės grąžinimo formą, kurią reikia užpildyti ir išsiųsti kartu su tvarkingai ir sandariai supakuota pilnos komplektacijos grąžinama preke. Mes grąžiname pinigus per 30 dienų nuo grąžinamos prekės gavimo. Reikėtų žinoti, kad pinigai grąžinami už netenkinusią prekę, bet ne už siuntimo išlaidas. Grąžinimo siuntimo išlaidas apmokame, jei prekė buvo defektuota arba užsakyme pasitaikė klaida (neteisingas dydis, spalva). Pagal įstatymus, grąžinimų ir keitimų netaikomi asmens higienos prekėms (šukos, plaukų segtukai, plaukų suktukai, perukai ir kiti panašūs produktai), apatiniam trikotažui bei maudymosi kostiumėliams, parfumerijos ir kosmetikos gaminiams, drabužiams iš trikotažo (apatinis trikotažas, kojinės, pėdkelnės), gaminiams iš tauriųjų metalų su brangakmeniais, iš tauriųjų metalų su pusbrangiais ir sintetiniais akmenimis, briaunuotiesiems brangakmeniams. Ar gali būti nepaminėti paslėpti mokesčiai? Patikima internetinė parduotuvė vertina ir gerbia savo klientus, todėl visus mokesčius pateikia aiškiai ir suprantamai. Siunčiant iš užsienio dažnai taikomi muito ir akcizo mokesčiai, todėl verta perskaityti elektroninės parduotuvės pristatymo sąlygas.  Ar svarbu, iš kokio kompiuterio daromas užsakymas internetu ir kokia naršyklė naudojama? Į šį klausimą geriausiai atsakytų kompiuterių technikai, tačiau naudojant naršyklę reikėtų atsargiai naudotis mokėjimais „vienu mygtuko spustelėjimu“. Šiuose tinklapiuose saugoma tokia informacija, kaip jūsų kredito kortelės numeris, sąskaitos siuntimo adresas ir panašiai, kad prireikus mokėti, tereikėtų spustelėti vieną mygtuką. Tai be galo patogu, tačiau jeigu kompiuteriu naudojatės bendrai su kitais asmenimis arba perkate iš viešo kompiuterio, nepamirškite išsiregistruoti iš karto po to, kai atliekate operaciją.

Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/gyvenimas/stilius/kaip-nepasiklysti-perkant-internetu.d?id=55348425