Internetinių parduotuvių kūrimas

Internetinių parduotuvių kūrimas

Internetinių parduotuvių kūrimas

Kiekvienu atveju internetinės parduotuvės sukūrimo kaina gali būti skirtinga. Tai priklauso nuo pasirinktos internetinės parduotuvės platformos (OXID, Magento, PrestaShop). Kainą taip pat lemia tai, ar dizainas yra individualus, ar pasirenkamas šabloninis dizaino variantas. Kitas aspektas, kuris lemia kainą yra elektroninės parduotuvės funkcionalumas, modulių komplektacija. Patarsime, parinksime Jūsų būsimam ar esamam verslui efektyvius modulius.

Nuo ko pradėti norint kurti internetinę parduotuvę?

Verta trumpai apžvelgti, kaip vyksta internetinių parduotuvių kūrimo procesas, kokios klaidos yra dažniausiai daromos ir ko reikia, kad projektas būtų sėkmingas.

Kas lemia Jūsų internetinės parduotuvės sėkmę? Analizavome savo klientų pardavimų statistiką, investicinę grąžą į internetinės parduotuvės sukūrimą. Padarėme išvadas:
didžioji dalis klientų, užsimodami įkurti internetinę parduotuvę nepagalvoja apie viso verslo proceso planavimą, ateitį, būsimas investicijas, aptarnavimą, palaikymą, kitus dalykus. Pabandysime Jums trumpai paaiškinti viso internetinės parduotuvės proceso veikimo principą, daromas klaidas.

Internetinės parduotuvės struktūra

Pirmiausiai reiktų įsivertinti investicines galimybes į internetinės parduotuvės sukūrimą, nes kainos gali prasidėti nuo 300 EUR,  gali kilti iki neribotų skaičių, priklausomai nuo pageidaujamo funkcionalumo. Dažnai klientai nori sutaupyti nesuprasdami, kurioje vietoje pinigų sutaupymas vėliau darys įtaką pardavimų sumažėjimui. Vienas iš svarbiausių internetinės parduotuvės veiksnių yra jos paprastumas, valdymo intuityvumas.

Klientai dažnai sako: „mes norime nebrangios parduotuvės su paprastu dizainu“. Tokia frazė reiškia, kad klientas dar nesupranta, ką reiškia žodis „paprastas“, „prastas“. Tai dažniausiai asocijuojasi su mintimi „kuo pigiau“.

Yra atliekama begalės tyrimų, kurie matuoja internetinės parduotuvės vartotojo elgsenos pokyčius, po atliktų elektroninės parduotuvės tam tikrų pakeitimų. Kaip antai kategorijų medžio pozicijos pakeitimas, šrifto dydžio pakeitimas, spalvų deriniai, prekių blokų atvaizdavimas, krepšelio žingsnių modifikavimas, naujienlaiškių dizaino formatas, ir kt.

Nepatyrę projektų vadovai dažnai padaro klaidų jau pirmajame etape, kai reikia nubraižyti internetinės parduotuvės blokų schemą, kuri vėliau būna perduodama vizualizuoti web dizaineriams. Taigi įvardijame pačią pirmąją klaidą, kuri lemia internetinės parduotuvės nesėkmę – tai internetinės parduotuvės struktūra.

Internetinės parduotuvės dizainas

Labai dažnai internetinės parduotuvės struktūra, dizainas yra paliekamas spręsti dizaineriams. Po to vyksta diskusija tarp užsakovo ir dizainerio dėl internetinės parduotuvės dizaino korekcijų. Tada jau laukia ilgas, nuobodus darbas „šlifuojant deimantą“. Kad taip nenutiktų, pirmiausiai reikia pasiruošti internetinės parduotuvės prototipą arba, kitaip tariant, schemą. Tik tada pradėti dizaino darbus.

Patyręs dizaineris visada žinos apie spalvų psichologijos daromą įtaką internetinės parduotuvės pardavimams, todėl čia negalima taupyti. Žinoma, nebent jus tenkina maži pardavimai. Akiai patrauklus, lengvas internetinės parduotuvės dizainas  formuoja teigiamą internetinės parduotuvės įvaizdį, pasitikėjimą pardavėju. Savo ruožtu tai didina pardavimų apimtis.

Internetinės parduotuvės pirkimo žingsniai

Labai svarbus yra ne tik puikus internetinės parduotuvės dizainas, bet ir paprastas apsipirkimo mechanizmas. Internetinėje parduotuvėje reikia sutelkti dėmesį į apsipirkimo procesą. Čia galioja viena taisyklė – kuo paprasčiau, tuo geriau. Per ilgos, sudėtingos užsakymo formos labai gąsdina pirkėjus, dažnai ties ta vieta pirkimas nutrūksta. Šiam procesui stebėti yra diegiamos specialios programos. Tai leidžia identifikuoti, kurioje vietoje pirkimas internetu nutrūko, puslapis buvo uždarytas. Kitaip tariant išsirinkau prekę, norėjau nusipirkti, bet kai pamačiau 6 reikalavimus prekei užsakyti, nusprendžiau kad gal geriau nuvažiuoti į prekybos centrą, nusipirkti įprastiniu būdu.

Internetinių parduotuvių pirkėjus labai erzina pašto kodo nežinojimas užsakymo metu. Klientas yra priverčiamas išeiti iš internetinės parduotuvės į www.post.lt ar kitą sistemą, tam, kad pažiūrėtų savo pašto kodą. Lietuvoje galima nesunkiai įdiegti registrų centro duomenų bazę į internetinę parduotuvę, pašto kodo laukas užsipildo pats kai yra įrašomas gatvės pavadinimas. Nereikia labai taupyti, nes kaip rodo tyrimai, būtent ties ta vieta pirkėjai palieka Jūsų internetinę parduotuvę.

Internetinės parduotuvės pristatymo, atsiskaitymo būdai

Dažnas internetinės parduotuvės savininkas nesusimąsto apie tai, kad pardavimai internetinėje parduotuvėje galėtų būti kur kas didesni, jei būtų įdiegti internetinių atsiskaitymų, kurjerių procesoriai. Viena iš dažniausių pirkimo nutraukimo priežasčių – nėra atsiskaitymo už prekes galimybės. Neretai tenka matyti tokias parinktis kaip: „išankstinis užsakymas pavedimu“ arba „sumokėsiu už prekes atsiimdamas jas parduotuvėje“. Logikos čia mažai, nes internetinė prekyba yra ne turgus. Pirkėjas perka dėl to, kad būtų galimybė sumokėti internetu, gauti prekes neišėjus iš namų. Jūsų internetinės parduotuvės pirkėjus taip pat labai gąsdina nežinojimas kas, kada pristatys Jūsų prekes. Visada parašykite, kad prekes pristato DPD, DHL, UPS ar kita patikima kompanija. Būtina visada pabrėžti, kad bet kuriuo atveju pirkimas iš Jūsų internetinės parduotuvės yra nemokamas.

Tinkamas informacijos apie prekę pateikimas internetinėje parduotuvėje, tekstų kūrimas.

Labai svarbus yra tvarkingas prekių pateikimas internetinėje parduotuvėje. Aukštos kokybės nuotraukos, ne per maži ir ne per dideli teksto šriftai, malonios akiai teksto spalvos. Viena dažniausiai daromų internetinių parduotuvių savininkų klaidų yra mažų nuotraukų užkrovimas į sistemą. Nėra blogiau, kai paspaudus ant prekės nuotraukos, vietoje to, kad ji padidėtų, – ji dar labiau sumažėja. Tokios prekės pardavimas internete yra praktiškai neįmanomas.

Šiuolaikinėse internetinėse parduotuvėse labai dažnai yra naudojami 3D objektai, kurie padeda pirkėjui geriau suprasti, ką jis perka.

Efektyvu paskelbti vaizdinę informaciją apie prekę. Į pagalbą galima pasitelkti, „Youtube“ paslaugas. Būtų idealu, jei patys padarytumėte trumpą vaizdo filmuką apie parduodamą prekę ir su savo logotipu įdėtumėte į „Youtube“. O tada iš „Youtube“ šią  informaciją įdėtumėte į savo internetinę parduotuvę. Tai pat svarbu internetinėje parduotuvėje tinkamai pateikti tekstinę informaciją apie prekę su tvarkingai išdėliota atributų lentele.

Internetinės parduotuvės sandėlis, likučiai, buhalterija

Prieš pradedant bet kokią internetinės parduotuvės reklaminę kampaniją (be to internetinė parduotuvė negali egzistuoti), reikia idealiai sutvarkyti pagrindinius internetinės prekybos procesus:

  • prekių tiekimo užtikrinimas;
  • internetinių bankinių atsiskaitymų sistemos veikimas (bank-link);
  • automatinis prekių likučių atnaujinimas elektroninėje parduotuvėje iš sandėlio programos;
  • automatinis prekių likučių atnaujinimas sandėlio programoje po sėkmingo pirkimo internetinėje parduotuvėje;
  • automatinis informacijos perdavimas kurjeriams po sėkmingo pirkimo;
  • nepriekaištinga informavimo sistema elektroniniais laiškais apie sėkminga registraciją, pirkimą, užsakymo išsiuntimą, pinigų gavimą, t.t.

Internetinių parduotuvių pirkėjai labai nemėgsta, kai jiems paskambina internetinės parduotuvės pardavėjas ir pasako, kad šiuo metu prekės sandėlyje nėra. Didelė tikimybė, kad pirkėjas daugiau čia nebepirks.

Internetinės parduotuvės rinkodara

Šia tema būtų galima labai daug ką parašyti, bet paminėsime tik svarbiausius aspektus, kurie veikia. Dažnas internetinės parduotuvės savininkas susikuria internetinę parduotuvę, tikisi, kad užsakymai pradės plūste plūsti. Deja, taip tikrai nėra. Internetinė parduotuvė yra tik įrankis, o kaip jį panaudosite – Jūsų fantazijos reikalas.

Internetinės parduotuvės savininkas turi suprasti vieną dalyką, kad svarbiau yra sugrįžtantys pirkėjai, nei nauji. Žinoma, svarbūs ir vieni, ir kiti, bet sugrįžtantys internetinės parduotuvės pirkėjai byloja, kad viską darote tinkamai. Jei pirkėjai negrįžta – laikas susimąstyti kas yra negerai su Jūsų internetine parduotuve.

Išvardinsime pačius elementariausius, bet svarbius internetinės parduotuvės rinkodaros veiksnius, kurių galbūt dar nėra Jūsų pardavimo sistemoje:

  • optimizavimas paieškos sistemoms (angl. SEO);
  • Google adwords raktinių žodžių reklaminės kampanijos;
  • nuolatinis kokybiškų naujienlaiškių siuntimas esamiems vartotojams;
  • statistikos, analizės įrankiai tokie kaip „Google analytics“, „Google webmaster tools“;
  • internetinės parduotuvės rinkodaros moduliai: lojalumo sistema, akcijos, dovanų kuponai, kainų diferencijavimas, premijos už naujienlaiškio prenumeratą, nuolaida pirmam užsakymui, elektroniniai pinigai, kainų stebėjimo moduliai, pageidavimų sąrašai ir kt.;
  • reklama socialiniuose tinkluose: Google+, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram;
  • internetinės parduotuvės nuorodos skelbimas internetiniuose įmonių kataloguose;
  • internetinės parduotuvės dienoraščio pildymas.

Savo klientus visada konsultuojame internetinės rinkodaros klausimais.

Internetinių parduotuvių prekybos partnerių tinklas

Labai dažna klaida, kurią daro dažnas pardavėjas – internetinio tinklo partnerių nebuvimas, bandymas viską parduoti pačiam su didžiausia pelno marža. Deja, ne viskas taip paprasta. Čia puikiai tinka posakis: „Vienas lauke ne karys“. Reikia nuolat plėsti prekybos partnerių tinklą, ieškoti techninių galimybių tai įgyvendinti. Pavyzdžiui: prekių eksportas į kitą internetinę parduotuvę ar prekybos tinklą XML formatu(pigu.lt, eshops.lt, turgus+, ebay, amazon ar kitą). Tokiu atveju daugiau nei kelis kartus išplėsite galimybes parduoti savo prekes internetu.

Susisiekite su mumis